خاله سارا - اعتياد به روابط عاطفي يا عشق

صفحه اصلی
ارسال پیام
منوی اصلی
تست
محصولات
دسته بندی ها
  عکس های خنده دار[1]
عکس های بازیگران[1]
عکس های عاشقانه[4]
عکس های دیدنی[3]
مطالب جالب[4]
مطالب طنز[5]
مدل لباس[2]
آرایش و زیبایی[4]
مطالب آموزشی[2]
فرهنگ و هنر[3]
آگهی


آگهی دستی
http://www.bizna.ir/upload/shoptel/1440900365.gif
آمار
»امروز : دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
»کل محصولات: 29
»بازدید های امروز : 5
»بازدیدهای دیروز : 3
» بازدید کل :11516



اعتياد به روابط عاطفي يا عشق
 
 
 

:small_orange_diamond::small_orange_diamond:

«اعتياد به روابط عاطفي، برخلاف نام لطيفش، مي‌تواند از ويران‌کننده‌ترين شکل‌هاي اعتياد باشد که اين روزها به فراواني در فيلم‌ها و داستان‌هاي به‌ظاهر عشقي به تصوير کشيده مي‌شود. با توجه به نياز طبيعي و فطري انسان به روابط اجتماعي و عاطفي و انتظار بروز پديده عشق، بويژه در دوره جواني، گاهي تشخيص موارد اعتياد به روابط احساسي و عاشقانه بسيار دشوار مي‌شود.

درحالي که افراد معتاد به روابط عاشقانه، درگير روابطي مي‌شوند که نه‌تنها از نگاه روان‌شناختي سالم نيست و براي فرد، شادي و تکامل عشق سالم را به همراه ندارد، بلکه در نهايت موجب آزار و زيانِ وي شده و بر کوله‌بار تجربه‌هاي طرد شدن، تنهايي و به عبارتي شکست‌هاي عشقي‌اش اضافه مي‌شود. در حالت کلي، تقريباً در همه انواع اعتياد، فرد معتاد، عادت به فرارکردن از احساسات غم و غصه، خشم و تنهايي دارد. معتادان به روابط عاطفي نيز از اين قاعده مستثنا نبوده و در واقع، آنها بر روابط عاطفي تمرکز مي‌کنند تا از پرداختن به مشکلات و هيجانات منفي زندگي خودشان بگريزند.

معمولاً افرادي که در کودکي، از مهرباني و مهر کافي بهره‌مند نبوده‌اند، در دام اعتياد به روابط عاطفي گرفتار مي‌شوند. متخصصان بر اين باورند که «خودکم‌بيني و کمبود عزت‌نفس» در افرادي که در کودکي مهر و محبت کافي دريافت نکرده‌اند، در بزرگ‌سالي آنها را به وابستگي شديد و اعتياد عاطفي سوق خواهد داد.

بسياري از اين افراد، در کودکي تنها گذاشته شده يا رها شده‌اند و به همين دليل، با تمام وجود مي‌کوشند تا به روابط عاطفي خود «بچسبند» و از ترک‌شدن دوباره به هر قيمتي جلوگيري کنند. اين افراد گاهي، در گرداب روابط عاطفي ويران‌کنند مي‌افتند، ولي به جهت ترس از ترک‌شدن و تنها ماندن، از تمام کردن اين رابطه دوری می گزینند.
Share تاریخ: 1395/06/11 مشاهده : 108
نظرات
نام :*
رایانامه:
متن نظر:*
تصویر امنیتی:*



آگهی

پربازديدترين
بحث کردن ممنوع بحث کردن ممنوع
مازندران مازندران
تو هر شرایطی خودت باش تو هر شرایطی خودت باش
خسته ست خسته! خسته ست خسته!
بیایید با هم مهربون باشیم بیایید با هم مهربون باشیم
آگهی دستی

صفحات
لینکستان
»ميدا